Regulamin świadczenia usługi „Tarcza Antywindykacyjna”

§1 Przedmiot Umowy

  1. Na zasadach określonych niniejszym Regulaminem Klient zawiera umowę z EUROLEGE Sp. z o.o. z/s w Warszawie (adres: ul. Grzybowska 87, 00 – 844 Warszawa, KRS: 0000736720, NIP: 5632435249 – zwaną dalej „Kancelaria”) i powierza Kancelarii ochronę prawną w sprawach na etapie przedsądowym w zakresie roszczeń cywilnych o zapłatę przeciwko Klientowi, a pochodzących od podmiotów nie będących organami publicznymi, w tym organami administracji rządowej albo samorządowej, a Kancelaria przyjmuje do wykonania niniejszą usługę na zasadach i warunkach przewidzianych w niniejszej umowie oraz przepisach powszechnie obowiązującego prawa.
  • Zawierana umowa nie jest umową rezultatu, ale starannego działania. Kancelaria zobowiązuje się dochować należytej staranności przy wykonywaniu umowy. Kancelaria nie odpowiada za skuteczność podejmowanych przez nią działań i czynności.
  • Strony zgodnie oświadczają, że usługi na rzecz Klienta w ramach wykonywania usługi mogą być świadczone przez upoważnionych pracowników Kancelarii albo przez osoby/podmioty współpracujące z Kancelarią w ramach umów o współpracę w wykonywaniu usług prawnych.

§2 Zobowiązania i oświadczenia Kancelarii

  1. Kancelaria zobowiązuje się do rozpoczęcia świadczenia usługi o której mowa w §1 Regulaminu pod warunkiem prawidłowego i skutecznego zawarcia umowy, z zastrzeżeniem § 4 ust. 3 umowy.
  • Kancelaria zobowiązuje się w ramach wykonywania usług przewidzianych niniejszym Regulaminem do udzielania pomocy prawnej Klientowi w godzinach pracy biura oraz w zakresie wybranego pakietu usług. Kancelaria w ramach świadczenia usług przewidzianych niniejszym Regulaminem nie jest zobowiązana ani upoważniona do reprezentowania Klienta przed podmiotami, które roszczą sobie wobec Klienta realizację praw przewidzianych w § 1 ust. 1 Regulaminu. W zakresie wykonywania usług przewidzianych Regulaminem nie są zawierane żadne pełnomocnictwa ani upoważnienia, tak bezpośrednio ani pośrednio pomiędzy Klientem a Kancelarią ani też pomiędzy Klientem a podmiotami wykonującymi na zlecenie Kancelarii obsługę prawną Klienta. Strony zgodnie ustalają, że ze względów technicznych albo organizacyjnych nieleżących wyłącznie po stronie Kancelarii może dochodzić do przerw w świadczeniu usługi nie przekraczających 48 godzin, co jednak nie wpływa w żaden sposób na obowiązki Klienta wynikające z niniejszej umowy.
  • Świadczenie usług prawnych nie będzie realizowane dla zdarzeń prawnych (w tym otrzymywanych przez Klienta pism) powstałych/datowanych dalej niż 1 (jeden) miesiąc licząc od dnia zawarcia niniejszej umowy.

§3 Zobowiązania Klienta

  1. Klient zobowiązany jest do udzielenia wszelkiej pomocy w celu umożliwienia właściwego świadczenia usługi przez Kancelarię, w tym do udostępnienia Kancelarii wszelkich materiałów (dokumentów oraz informacji) potrzebnych do należytego wykonania Umowy, nawet gdyby Kancelaria albo osoba wykonująca niniejszą umowę nie zwracali się o ich udostępnienie.
  • Klient zobowiązany jest do niezwłocznego informowania Kancelarii o wszelkich zdarzeniach mogących mieć wpływ na realizację usługi, a także do nie podejmowania bez porozumienia z Kancelarią działań i czynności mogących mieć bezpośredni lub pośredni wpływ na realizację umowy.
  • Klient oświadcza niniejszym, że w sprawie/sprawach, które będą objęte świadczoną usługą nie działa żaden radca ani adwokat, za wyjątkiem radcy prawnego/radców prawnych bądź adwokata/adwokatów, którzy ustanowieni zostali w związku z zawarciem niniejszej umowy albo innych umów, których stronami są Kancelaria i Klient.

§4 Wynagrodzenie

1. Z tytułu świadczenia usług określonych w § 1 Regulaminu w zw. z § 2 ust. 2 Regulaminu, Kancelarii przysługuje wynagrodzenie okresowe (miesięczne) w wysokości przewidzianej dla wybranego przez Klienta pakietu, a które to wynagrodzenie płatne będzie za każdy rozpoczęty miesiąc świadczenia usługi. Wynagrodzenie zawiera podatek od towarów i usług (VAT).

  • Wynagrodzenie, o którym mowa w § 4 ust. 1 Regulaminu płatne jest przez Klienta z góry za każdy, dany miesiąc świadczenia usługi przez Kancelarię. Za pierwszy miesiąc świadczenia usługi przez Kancelarię Klient zobowiązuje się zapłacić wynagrodzenie w terminie nie dłuższym niż 3 dni od dnia zawarcia umowy. Płatności za kolejne okresy (miesiące) świadczenia usługi przez Kancelarię Klient będzie uiszczał bez odrębnego wezwania najpóźniej w dniu odpowiadającym datą dniowi zawarcia umowy (np. umowa zawarta 10 stycznia obliguje Klienta do uiszczania dalszych opłat w terminach 10 lutego, 10 marca, 10 kwietnia itd.).
  • Usługa świadczona jest przez Kancelarię poczynając od dnia zapłaty pierwszej wpłaty z tytułu wynagrodzenia i świadczona jest nieprzerwanie aż do momentu opisanego w § 7 ust. 4 umowy, z zastrzeżeniem § 7 ust. 5 umowy. W przypadku uregulowania przez Klienta zaległych opłat w kwocie niższej niż należna księgowane one będą na najdalej wymagalne płatności.
  • Za dzień zapłaty uznaje się dzień uznania rachunku bankowego Kancelarii kwotą wskazaną w § 4 ust. 1 umowy.

§5 Koszty i opłaty

  1. Klient pokrywa koszty o charakterze publiczno-prawnym o ile takie powstaną, a związane z zawarciem oraz realizacją usługi.
  • Kancelaria nie ponosi odpowiedzialności za terminowe uiszczanie opłat i kosztów, o których mowa w § 5 ust. 1 Regulaminu.

§6 Poufność

  1. Klient oświadcza, że zapoznał się z zasadami ochrony oraz przetwarzania danych osobowych opisanych w Polityce prywatności dostępnej pod adresem https://www.eurolege.pl/polityka-prywatnosci/
  2. Zgodnie z Rozporządzeniem o Ochronie Danych Osobowych, art. 6 ust. 1 lit. f Klient oświadcza, że:
  1. wyraża zgodę na przetwarzanie przez administratora danych – EUROLEGE Sp. z o.o. z/s w Warszawie w celu realizacji Umowy, danych osobowych zawartych w Umowie oraz przekazanych Kancelarii w toku jej realizacji w celu wykonania niniejszej Umowy,
  2. dane osobowe podał dobrowolnie i został poinformowany zgodnie z art. 24 ust. 1 ww. ustawy o administratorze danych osobowych, celu przetwarzania, prawie wglądu do swoich danych oraz prawie do ich poprawiania.
  3. Klient wyraża zgodę na przekazywanie jego danych osobowych działającym na zlecenie i współpracującym z Kancelarią prawnikom, specjalistom, kancelariom adwokackim, radcowskim, doradztwa podatkowego oraz firmom prawniczym – które realizują usługi na zlecenie Kancelarii. Dane będą przekazywane tylko tym podmiotom, które współpracują z Kancelarią na podstawie stosownych umów oraz gwarantują bezpieczeństwo powierzonych danych.

§7 Rozwiązanie Umowy, Odstąpienie od Umowy, Odmowa świadczenia usługi

  1. Umowa o usługi zostaje zawarta na czas nieokreślony.
  • Umowa o usługi może być rozwiązana przez każdą ze stron z 1-miesięcznym okresem wypowiedzenia przypadającym na ostatni dzień miesiąca następującego po dniu skutecznego doręczenia wypowiedzenia umowy.
  • Klientowi przysługuje prawo odstąpienia od niniejszej umowy w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia bez podania żadnej przyczyny. Odstąpienie Klient wykonuje w formie pisemnej pod rygorem nieważności wedle wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do umowy. Wysłanie listu poleconego w terminie przewidzianym do odstąpienia od umowy poczytuje się jako oświadczenie złożone w terminie. Wysłanie przez Klienta wiadomość e-mail zawierającej skan podpisanego oświadczenia o odstąpieniu od umowy poczytuje się za złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
  • Kancelaria odmawia świadczenia usługi, tj. usługa przewidziana umową nie jest świadczona przez Kancelarię na rzecz Klienta, z powodu zaległości w płatności kwoty wynagrodzenia za świadczoną usługę zgodnie z postanowieniami Regulaminu. Za dzień zapłaty uznaje się dzień uznania rachunku bankowego Kancelarii. W przypadku uregulowania całości płatności przez Klienta za zaległe okresy wraz z zapłatą za aktualny okres świadczenie usługi zostaje wznawiane bez konieczności podejmowania żadnych dodatkowych czynności przez strony umowy. W przypadku uregulowania przez Klienta zaległych opłat w kwocie niższej niż należna księgowane one będą na najdalej wymagalne płatności.
  • W przypadku braku regulowania płatności obejmujących okres sześciu (6) kolejnych, następujących po sobie miesięcy umowa o usługi ulega automatycznemu rozwiązaniu bez konieczności podejmowania działań przez żadną ze stron.

§8 Reklamacje

  1. Klient może złożyć reklamację na niewykonanie albo nienależyte wykonywanie umowy przez Kancelarię albo osobę, której usługami Kancelaria posługuje się przy wykonywaniu umowy o usługi.
  2. Reklamację składa się w terminie 14 od dnia, w którym zaistniały przesłanki jej złożenia, wysyłając jej treść co najmniej listem poleconym na adres Kancelarii, tj.: ul. Ks. J. Popiełuszki 9, 22 – 100 Chełm.
  3. Reklamację rozpatruje osoba upoważniona przez Kancelarię do jej rozpatrzenia. Reklamacja może być załatwiona pozytywnie albo negatywnie.
  4. Termin na rozpatrzenie reklamacji wynosi 14 dni licząc od dnia doręczenia reklamacji na adres Kancelarii. Pismo o wyniku rozpatrzenia reklamacji Kancelaria wysyła Klientowi w wiadomości e-mail na wskazany w umowie adres mailowy.

§9 Postanowienia końcowe

  1. W zakresie nieuregulowanym Regulaminem zastosowanie mają odpowiednie przepisy kodeksu cywilnego i innych przepisów powszechnie obowiązującego prawa.
  • Jakiekolwiek zmiany i uzupełnienia Umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
  • Wszelkie powiadomienia i oświadczenia Strony będą dostarczały sobie za pośrednictwem poczty e-mail na wskazane adresy mailowe.
  • Językiem właściwym do porozumienia się Kancelarii z Klientem jest język polski.
  • 6.  Prawem właściwym dla stosunków pomiędzy Kancelarią a Klientem przed zawarciem umowy o usługi oraz prawem właściwym do zawarcia umowy o usługi i jej wykonywania są powszechnie obowiązujące przepisy prawa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  • Strony zgodnie oświadczają, że przed wdaniem się w spór co do wykonywania albo należytego wykonywania umowy o usługi zobowiązane są do próby polubownego rozwiązania zaistniałego sporu, poprzez co najmniej dwukrotne przesłanie zawiadomień albo wezwań w zakresie należytego realizowania umowy przed oddaniem sporu pod rozstrzygnięcie sądu powszechnego.
  • W razie gdyby któreś z postanowień Umowy było lub miało stać się nieważne, ważność całej Umowy pozostaje przez to w pozostałej części nienaruszona. W przypadku takim Strony Umowy zastąpią nieważne postanowienie innym zapisem, które możliwie najwierniej odda zamierzony cel tego postanowienia.
  • Dla celów realizacji Umowy, Strony wskazują następujące dane, które jednocześnie stanowią formę umożliwiającą kontaktowanie się na odległość:

a) Kancelaria

adres do korespondencji: Ks. J. Popiełuszki 9, 22-100 Chełm

telefon: 530 333 130

e-mail: kontakt@eurolege.pl

nr rachunku bankowego: 47 1020 1563 0000 5502 0149 1075

b) Klient

adres do korespondencji: (podawany w zamówieniu usługi)

telefon/fax: (podawany w zamówieniu usługi)

e-mail: (podawany w zamówieniu usługi)

Klient niniejszym wyraża zgodę na przyjmowanie od Kancelarii pism zawierających wszelkie oświadczenia woli i odbieranie oświadczeń woli od Kancelarii przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, w tym poczty e-mail oraz telefonu.

  1. Strony zobowiązane są do informowania się wzajemnie o każdej zmianie adresu lub siedziby.

W przypadku nie dochowania powyższego obowiązku doręczenie na ostatni znany adres uważa się za skuteczne.

  1. Zmiana danych dotyczących adresów do korespondencji, adresów e-mail ani numerów telefonów nie wymaga zmiany Umowy, ale wymaga poinformowania drugiej strony w wiadomości e-mail.
  2. Następcy prawni stron Umowy o usługi przejmują prawa i obowiązki wynikające z Umowy.
  1. Strony oświadczają, że zapoznały się treścią Regulaminu, rozumieją jego treść i akceptują ją w całości.

Załączniki:

1. Formularz odstąpienia od umowy;